معمای رقابت در امتحانات

شنبه 22 آبان 1395
14:54
for khande

نتیجه تصویری برای معمای رقابت در امتحانات


معمای رقابت در امتحانات , یک تست هوش جالب برای به چالش کشیدن مغز شماست. بد نیست هرزگاهی با حل کردن معما و تست هایی این چنینی مغز خود را به فعالیت وادارید ، پاسخ این معما را درادامه آورده ایم امیدواریم درست پاسخ دهید.


یک امتحان 100 نمره ای از دانش آموزان دو کلاس الف و ب گرفته شده است. هر کلاس 50 دانش آموز دارد. پس از اعلام نتایج، مشخص شد که میانگین نمرات کلاس الف از میانگین نمرات کلاس ب بیشتر است. حداکثر چند دانش آموز در کلاس ب هستند که نمره آنها از همه دانش آموزان کلاس الف بیشتر است؟

الف) 1 ب) ٢٥ ج) ٤٩ د) ٥٠ ه) امکان ندارد دانش آموزی از کلاس ب، نمره اش از همه دانش آموزان کلاس الف بیشتر باشد.

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊

◊♦◊


پاسخ معمای المپیادی ‘رقابت در امتحانات’
5- گزینه (ج) صحیح است.
با توجه به این که نمره نفر اول کلاس الف بیشتر یا مساوی میانگین نمرات این کلاس است و این میانگین از میانگین کلاس ب بیشتر است، می توان گفت که نمره نفر اول کلاس الف از میانگین نمرات کلاس ب بیشتر است. در نتیجه ممکن نیست که کسی در کلاس ب نباشد که نمره اش از نفر اول کلاس الف کمتر باشد. در نتیجه حداکثر 49 نفر در کلاس ب هستند که از تمامی افراد کلاس الف بیشتر است.

حال کافی است که برای 49 نیز مثالی ذکر کنیم. فرض کنید 49 نفر در کلاس ب نمره 100 کسب کردند و یکی صفر شده باشد. در کلاس الف نیز همگی نمره 99 را کسب کرده باشند. در نتیجه

(100 x 49)/50 < (50 x 99)/50

در این حالت به وضوح 49 نفر در کلاس ب نمره شان از تمامی افراد کلاس الف بیشتر شده است.


[ بازدید : 200 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اگه حال نداری یا بی حوصله ای بیا تو... است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]