شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

اگه حال نداری یا بی حوصله ای بیا تو...

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

تعبیر خواب شنا کردن از منابع مختلف

شنا در خواب دارای تعابیر متفاوتی است از جمله شامل دیدن آب در خواب می شود و یا می توان تعبیر خواب آب بازی کردن را هم جزو آن حساب کرد. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما به صورت کامل در این مورد مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.

تعبیر کلی شنا کردن در خواب

دیدن خواب شنا کردن، یکی از آن خواب‌هایی است که به طور مکرر رخ می‌دهد. این خواب ممکن است توانایی‌های شما را برای ساختن یک زندگی فوق‌العاده نشان دهد. آب در خواب نماد احساسات و عواطف نیمه خودآگاه است. شاید رویای شما در مورد شنا کردن، نشانه‌ای از تلاش‌تان برای مدیریت برخی احساسات و عواطف است که در حال حاضر موجبات ناراحتی شما را فراهم کرده‌اند.

برخی هم می گویند که شنا کردن در خواب نشان دهنده آن است که‌ شما در تلاشید تا به عمق یک موقعیت موجود در زندگی‌تان پی ببرید . آب نشانگر ضمیر ناخودآگاه‌ است. بنابراین می‌توان این خواب را به این شکل‌ تعبیر کرد که شما در حال کند و کاو درون ضمیر ناخودآگاهتان هستید . شنا کردن در خواب می‌تواند معنی جسمانی داشته و نشان دهنده جنبه‌های معاشرتی انسان باشد.

برخی تعابیر شنا و آبتنی در خواب

اگر در اطراف آب پرسه می‌زدید، اما برای شنا تن به آب نمی‌ زدید :

شک و تردید درباره ایجاد تحول یا آوردن چیزی تازه به زندگیتان

آموختن شنا :

آموختن چگونگی ادامه بقا در محیطی جدید، مثلا افتادن در محیط جدید، گذر از کودکی و وارد شدن به مرحله بلوغ و مواجهه با محیط مدرسه یا کار و غرایز جسمانی است.

شنا کردن برخلاف جریان امواج آب :

مواجه با تضادها، دشواری‌های احساسی

شنا کردن در زیر آب :

آگاهی یافتن از آنچه در ناخودآگاه نهان بود، تامل در درون خویش، دیدن آنچه زیر سطح روابط، بدل و غیره در جریان است. اگر شنا در زیر آب آسان بود نشانگر مواجهه ساده و راحت با جنبه‌های مختلف وجود فرد است.

شنا کردن با دیگران :

هدف مشترک، احساس مشترک و غیره، برقراری ارتباط با دیگران.

شیرجه زدن :

دل به دریا زدن در فعالیتی جدید، ارتباط یا شیوه جدیدی از زندگی

شنا کردن در خواب از دید معبران مختلف

ابن سیرین می گوید : در خواب شناکردن، نشانه معیشت و راههای به دست آوردن آن است.
ابراهیم کرمانی میگوید : اگر ببیند که در دریا شنا کرد و نتوانست به ساحل بیاید، دلیل که در بند بماند . اگر ببیند که در آب فوت شد، دلیل که در دست دشمنان هلاک گردد .

جابر مغربی می‌گوید : اگر ببینید شناکنان از آب دریا بیرون آمده‌اید و لباس پوشیده‌اید، یـعـنـی از کار برای «پادشاه» خلاص می‌شوید، ولی اگر بر خلاف این ببینید یعنی گرفتار آن کار دنیوی، یعنی کار برای پادشاه خواهی ماند.

لوک اویتنهاو می گوید : شنا کردن و آبتنی کردن در خواب نشانه زندگی بی دغدغه است.

آنلی بیتون می‌گوید : اگر خواب ببینید به راحتی در جایی شنا می کنید ، نشانه آن است که در زندگی با موفقیت پیش می روید . اما اگر احساس کنید ، هنگام شنا کردن در آب میروید ، نشانة آن است که از زندگی خود ناراضی خواهید شد.

اگر دختری خواب ببیند با یکی از دوستان خود آبتنی می کند ، نشانة آن است که با رفتار جذاب خود مورد علاقه دیگران قرار می گیرد.

زیر آبی شنا کردن در خواب ، نشانه تقلا کردن و داشتن دلواپسی و اضطراب است.

اگر در خواب دیدید که مشغول لذت بردن از شنا هستید

چنین خوابی نشانه‌ای است از این‌که احساس می‌کنید مورد عشق و علاقه‌ی شریک زندگی‌تان هستید و خیال‌تان از بابت زندگی‌تان راحت است. شاید در حال حاضر برای غلبه بر برخی از مشکلات به موثرترین شیوه‌ی ممکن تلاش می‌کنید.

شنا کردن همسو با جریان آب در خواب

دیدن شنا کردن همسو با جریان آب، نشان‌دهنده‌ی شخصیت احساسی شما است. احتمالا احساسات خود را آزادانه بیان خواهید کرد.

این رویا ممکن است یک دوره‌ی زمانی را نشان دهد که به خودتان اجازه خواهید داد که توسط احساسات و عواطف‌تان هدایت شوید.

تعبیر خواب شنا در آب کثیف

آنلی بیتون می‌ گوید : اگر خواب ببینید در آبی گل آلود شنا می‌کنید، علامت آن است که باید به انتظار تجربه اندوهباری بنشینید.

لوک اویتنهاو می‌ گوید : شنا در آب‌های کدر: مانع

تعبیر خواب شنا کردن و آبتنی در (آب زلال ، آب تیره ، رودخانه و دریا)

یوسف نبی علیه السلام می گوید : آبتنی کردن در آب روشن نشانه تندرستی است
شنا و آبتنی کردن در آب تیره نشانه بلاست و باید صدقه دهد

لوک اویتنهاو میگوید : کسی که در آب زلال شنا میکند نشانه غسل تعمید و مبرا شدن از ناپاکیها ست که نشانگر باروری روحی کامل است و بدان معناست که فرد پس از یک دوره پاکسازی آمادگی لازمه را جهت باروری کسب کرده است. او با یک فکر روشن که از تمامی ناپاکیها شسته شده است از خواب برخواهد خاست.
شنا کردن معنی زندگی بی دغدغه است
شنا کردن در آبهای کدر نشانه مانع در کارهاست.
شنا کردن در آبهای با جریان تند به معنی کار جسورانه است
منوچهر مطیعی تهرانی می گوید : شنا کردن در رودخانه انتفاع و بهره وری از مال و نعمت و عزت و بزرگی است

آنلی بیتون می‌گوید : اگر خواب ببینید در آبی زلال آب تنی می کنید علامت آن است که شادیهای بسیار ولی زودگذر وارد زندگی شما خواهد شد.
اگر خواب ببینید در آبی تیره و کدر شنا می کنید ، علامت آن است که باید به انتظار تجربه اندوهباری بنشینید.
اگر خواب ببینید کودکان در آب زلالی آبتنی می کنند ، علامت آن است که افرادی مقتدر از شما حمایت خواهند کرد.
اگر زنی خواب ببیند در آبی پاکیزه ولی کف آلود شنا می کند ، علامت آن است که به زودی بزرگترین آرزوی قلبی خود را به دست می آورد.

اچ میلر می‌گوید : اگر ببینید که در هوایی آزاد آبتنی می‌کنید ، به معنی این است که موفقیت بسیاری در پیش روی شما است.
اگر ببینید که در یک آبشار آبتنی می‌کنید نشانگر این است که نقشه‌های شما با شکست روبه‌رو می‌شود.
اگر ببینید که با لباس آب تنی می‌کنید ، بدانید که با کسی مشاجره خواهید کرد.

تعبیر خواب شنا در دریا

ابراهیم کرمانی گوید : اگر بیند که در دریا شنا کرد و به کنار نتوانست آمد، دلیل که در بند بماند. اگر بیند که در آب بمرد، دلیل که در دست خصمان هلاک گردد.

جابر مغربی گوید : اگر بیند که از دریا به شنا کردن بیرون آمد و جامه بپوشید، دلیل است که از شغل پادشاه خلاص گردد. اگر به خلاف این بیند، دلیل است در کار دنیا بماند، یعنی در کار پادشاه.

نفایس الفنون : اگر بیند که از دریا به شنا بیرون آمد، دلیل است از زندان و خدمت پادشاه به سلامت بیرون آید. اگر بیند که در دریا غرق شد و بمرد و بعد از آن وی را بالا افکند، دلیل که در کار دنیا به حرص غرق شود. اگر بیند که غرق شد و باز از دریا بیرون آمد، دلیل است که از کار دنیا خلاصی یابد.

آنلی بیتون : اگر زنی خواب ببیند با همسر خود در دریا شنا می‌کند، نشانه آن است که به نخستین آرزوهای خود دست می‌یابد.

تعبیر خواب شنا کردن بدون تلاش

اگر در خواب ببینید که بدون تلاش در حال شنا کردن هستید، چنین رویایی ممکن است نشان‌دهنده‌ی موفقیت شما در روزهای آینده باشد، احتمالا یک پروژه یا فعالیت طولانی مدت را به پایان خواهید رساند.

تعبیر خواب شنا کردن در آب سرد

اگر در خواب‌تان ببینید که مشغول شنا کردن در آب سرد هستید، چنین رویایی ممکن است نشان‌دهنده‌ی رویدادی مهم باشد که ممکن است در زندگی‌تان رخ دهد و به شما در جلوگیری از به وقوع پیوستن یک وضعیت احتمالا خطرناک کمک کند.

تعبیر خواب شنا کردن در استخر

مطیعی تهرانی : چنانچه ببینید که در استخری با آب صاف و روشن شنا می‌کنید عمری با نشاط در پیش دارید و کامروا می‌شوید ولی اگر آب کدر و تاریک بود غمی و اندوهی سر راه شما قرار می‌گیرد.

تعبیر خواب شنای کرال پشت

یونگ می‌ گوید : خواب دیدن اینکه شما کرال پشت می‌روید بیانگر این است که اگر چه احساساتتان را تایید می‌کنید، اما شما راسخ و محکم با سر بالا با آنها رو به‌ رو نمی‌شوید (از رو به رو شدن با احساساتتان می‌هراسید، شرم دارید)

همچنین بخوانید:

تعبیر خواب شنا کردن با حیوانات

اگر در خواب ببینید که با بعضی از حیوانات مانند نهنگ یا دلفین شنا می‌کنید، چنین رویایی ممکن است تغییراتی را در زندگی شما نشان دهد.

این خواب همچنین ممکن است نشان‌دهنده‌ی انرژی زیادی باشد که در حال حاضر دارید.

گاهی اوقات دیدن خواب شنا کردن با حیوان نشانه‌ای است برای این‌که توجه بیش‌ تری به نیازهای دیگران داشته باشید و فقط خودتان را در نظر نگیرید.

خواب شنا کردن به عقب

اگر در خواب ببینید که رو به عقب شنا می‌کنید، چنین خوابی ممکن است برخی از توهمات شما را نشان دهد. شاید شما خودتان را گول می‌زنید که نزدیک رسیدن به هدف‌تان هستید، اما در واقع آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، به آن نزدیک نشده‌اید!

منبع: bamazeha

عجیب ترین چیزهایی که نمی دانستید خوراکی اند

در این بخش جذاب نگاهی داریم به چیزهای بسیار عجیب طبیعت که هیچ گاه نمی دانستید آنها می توانند خوراکی باشند و در بسیاری از نقاط جهان از این چیزهای عجیب طبیعت برای خوراکی استفاده می کنند اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال دانستنی های عجیب جهان هستید این بخش جذاب از وبسایت ناز وب را از دست ندهید.

In this fascinating section, we look at the strange things of nature that you never knew they could eat, and in many parts of the world they use these strange things for food

لیست غذا‌هایی که از زمان‌های گذشته در فرهنگ‌های مختلف دنیا استفاده می‌شدند و هم اکنون نیز طرفداران زیادی دارند. در ادامه می خوانید…

پوست درخت

پوست درخت از گذشته به عنوان غذا توسط انسان‌ها مصرف می‌شده است و یکی از رایج‌ترین خوراکی‌هایی که از پوست درخت به دست می‌آید دارچین است. می‌توانید از قسمت داخل پوست بسیاری از درختان آرد درست کنید و به جای آرد از آن در غذا‌ها استفاده کنید.

قسمت داخلی پوست درخت کامبیوم نام دارد. طبق تحقیقات به دست آمده پوست درخت کاج فواید سلامتی بیشماری دارد. زیرا می‌تواند سطح گلوکز را پایین آورده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به علاوه کمک می‌کند بدن ویتامین C بیشتری از غذا‌ها جذب کند و از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.

کاکتوس

کاکتوس از آن دسته گیاهانی است که سعی می‌کنید به آن نزدیک نشوید، اما خوردن آن به نظر ایده جالبی می‌آید. اگر در فضای مجازی جستجو کنید می‌توانید دستور غذا‌های زیادی با کاکتوس پیدا کنید.

if you are among those who are looking for the strange knowledge of the world. You do not miss this fascinating section of the cute web site.

تاج خروس

تاج خروس از غذا‌های پرطرفدار در فرانسه و ژاپن است و برای درمان آرتروز زانو نیز استفاده می‌شود.

The strangest things you did not know were food + pictures

پوست تخم مرغ

اخیرا پوست تخم مرغ به عنوان کود گیاهی به کار برده می‌شود، اما نکته جالب‌تر این است که به علت داشتن مواد معدنی بالا به عنوان مکمل کلسیم مصرف می‌شود. البته باید پوست تخم مرغ قبل از مصرف تا دمای 200 درجه جوشانده شده و کاملا آسیاب شود. اما تخم مرغ علاوه بر فوایدی که دارد به علت داشتن جیوه مضر است.

چرم

در برخی کشور‌ها پوست حیوانات به عنوان غذا استفاده می‌شود. به عنوان مثال “پونمو” نام پوست گاوی است که فراوری می‌شود تا همراه با گوشت مصرف شود. این غذا در نیجریه بسیار رایج است، اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هیچ ارزش غذایی ندارد.

گل قاصدک

در این لیست غذا‌های عجیب قاصدک سالم‌ترین آن هاست. گل قاصدک سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C، A و K و منبع پتاسیم و آهن است. این گیاه در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان دارو استفاده می‌شود.

طلا

طلا از نظر بیولوژیکی راکد است یعنی هیچ واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهد و می‌تواند از سیستم گوارشی بدون اینکه جذب روده‌ها شود عبور کند. به همین دلیل است که در برخی رستوران‌ها می‌بینیم که غذا‌ها را با طلا تزئین می‌کنند. طلا‌های خوراکی 24 عیار هستند اگر عیار آن‌ها کمتر باشد ناخالصی دارد و قابل خوردن نیست.

خاک رس

همه ما درباره فواید زیبایی خاک رس می‌دانیم. خاک رس در بسیاری از محصولات زیبایی از جمله ماسک‌ها استفاه می‌شود، اما آیا می‌دانستید که مردم برخی فرهنگ‌ها به خصوص آفریقا و خاور میانه خاک رس را به عنوان غذا می‌خورند؟ و همینطور کسانی که کمبود زینک دارند از قرص‌های خاک رس استفاده می‌کنند؟ به علاوه خاک رس با از بین بردن سموم روده به سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند.

گچ

گچ یک ماده طبیعی و غیرسمی و کربنات کلسیم خالص است. درست است که این غذا هیچ فایده‌ای ندارد، اما مضر هم نیست. کسانی که تمایل به خوردن گچ دارند زنان باردار و افرادی هستند که کمبود آهن دارند.

لانه پرنده

لانه پرنده به علت طعم منحصر به فرد و ارزش غذایی بالایی که دارد از اصلی‌ترین غذا‌های چینی هاست. لانه پرنده توسط بزاق پرندگان غارنشینی به نام «swiftlet» در جنوب غربی آسیا ساخته می‌شود. به علت این که پیدا کردن لانه این پرنده کمی سخت و خطرناک است بسیار گران قیمت است. این غذا سرشار از پروتئین و خواص آمینو اسید و ضد التهاب است و از آن نوعی سوپ خوشمزه درست می‌شود.

در ادامه نیز نگاهی داریم به لیست عجیب و چندش ترین غذاهای جهان

در برخی مناطق دنیا خوراکی هایی طبخ و سرو می شوند که به راستی عجیب و غیر قابل باور هستند. خوراکی هایی مثل مغز گاو سرخ شده، هشت پای زنده و… . گاهی فکرِ خوردن غذاهای این چنینی هم چندش آور و ترسناک است.

هر آن چه که از دنیای آشپزی می دانید را کنار بگذارید و با ما به سفری عجیب به دور دنیا بیایید؛ می خواهیم شما را با عجیب و غریب ترین غذاهای دنیا آشنا کنیم.

شجاعت چشیدن خوراکی های غیر معمول را دارید؟ اصلا اگر از محتویات غذاها مطلع نباشید آن ها را مصرف می کنید؟ با ما همراه شوید تا به سراسر دنیا رفته و با عجیب ترین خوراکی ها آشنا شویم.

10- کله پاچه | Khash

همه ما ایرانی ها با کله پاچه آشنایی داریم. این غذا در ایران، ترکیه و به طور کلی، خاورمیانه رواج دارد. برای تهیه این غذای لذیذ از چشم، بناگوش، مغز و حتا دست و پای گوسفندان استفاده می کنند. برای ما خوردن کله پاچه کاملا عادی ست؛ اما به طور قطع از دید یک گردشگر خارجی امری عجیب و گاهی باورنکردنی به شمار می آید.

آشپزان حرفه ای عقیده دارند که کله پاچه باید سرِ حوصله طبخ و حتما با آبلیموی فراوان سرو شود. در ایران خیلی راحت می توانیم از طباخی یا کله پزی ها، این غذا را تهیه کنیم؛ اما چنین موضوعی در کشورهای اروپایی یا آمریکایی غیر قابل تصور است.

9- نَکجی | Nakji

نکجی نام غذایی است که اصل و ریشه آن به چین باز می گردد. در این غذا از هشت پا استفاده می کنند. برای پخت نکجی باید همه اجزای بدن هشت پا وجود داشته باشند؛ البته در سال های گذشته می گویند

که خوردن تمامی قسمت های هشت پا خوب نیست و باعث آسیب رساندن به انسان می شود و چند مسمومیت و حتا مرگ نیز در همین راستا گزارش شده است، به همین خاطر امروزه پاهای این جانور خورده می شود؛ اما هنوز هم در بعضی از شهرهای چین این موضوع رعایت نمی شود.

نکته جالب درباره غذای معروف نکجی این است که آن را به صورت سرد و خام نیز مصرف می کنند. به عبارت دیگر هیچ قانونی برای پخته شدن هشت پاها وجود ندارد.

8- پینگ | A-ping

پینگ یا اِ-پینگ نام یکی دیگر از غذاهای عجیب و معروف دنیاست که شاید باورتان نشود ماده اصلی آن چیست. این خوراکی که طرفداران مخصوص به خودش را هم دارد از عنکبوت های سرخ شده تشکیل می شود.

درباره تاریخچه پخت این غذا می گویند که در زمان های دور، قحطی خانمان براندازی کشور کامبوج را فراگرفت و مردم برای سیر کردن شکمشان مجبور به خوردن عنکبوت و رُتیل ها شدند. ماجرای خوردن عنکبوت در این کشور تا امروز ادامه دارد و حالا کامبوجی ها به راحتی عنکبوت های سرخ شده را گاز زده و می خورند.

7- جغور پغور | Haggis

جغور پغور را همه ما ایرانی ها می شناسیم؛ غذایی که با دل، جگر و گاهی روده گوسفند پخته می شود. از دیرباز این غذا در ایران وجود داشته و از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است.

طبخ و سرو این غذا در شهرهایی مثل شیراز، کرمانشاه، رشت، زنجان و تهران رواج بیشتری دارد؛ اما در دیگر مناطق کشورمان نیز یافت می شود.

این روزها خوردن جغور پغور برای ایرانی ها دور از ذهن و عجیب نیست؛ ولی از نظر گردشگران خارجی یکی از عجیب ترین غذاهای دنیا به شمار می آید. جالب این که بدانید اصالت این غذا را اسکاتلندی می دانند و این موضوع در منابع خارجی نیز ذکر شده است.

6- فوگو | Fugu

فوگو خوراکی ژاپنی ست که با ماهی بادکنکی درست می شود. خوردن ماهی امر عجیبی نیست؛ اما ماهی های فوگو سمی هستند و آشپزان برای آماده سازی این غذا باید مهارت زیادی داشته باشند تا سَمِ ماهی آسیبی به کسی نرساند.

اگر در ژاپن این غذا را سفارش دادید اصلا نگران سمی بودن ماهی ها نباشید زیرا رستوران های معدودی حق تهیه این خوراک را دارند و به شدت تحت نظارت مسئولین مربوطه هستند.

تقریبا تمام کسانی که در خانه هایشان دست به تهیه این غذا زده اند، جان باخته اند بنابراین فکر پخت این ماهی را در خانه از سرتان بیرون کنید.

5- خوراک ماهی یین یانگ | Yin Yang fish

این غذا اصالتی تایوانی دارد؛ اما در چین هم پیدا می شود. خوراک ماهی یین یانگ را با نام دد اَند اَلایو (dead and alive) یا همان زنده و مرده هم می شناسند.

همانطور که شاید از نام این غذا حدس زده باشید، ماده اصلی آن، ماهی زنده است. آشپزها به روش خاصی ماهی ها را در روغن فراوان و با سرعت بالا سرخ می کنند تا زمانی که ماهی روی میز بیاید، هنوز جان در بدن داشته باشد.

پختن این غذا در حال حاضر غیر قانونی است و حیوان آزاری به حساب می آید و مخالفان زیادی دارد؛ اما هنوز هم گاهی آن را سرو می کنند که در چین کار عجیبی به حساب نمی آید.

4- ایکیزوکوری | Ikizukuri

ایکیزوکوری نام غذایی است که با خشونت تمام تهیه می شود. آشپزها برای آماده سازی آن، ماهی های زنده را انتخاب می کنند و با سرعت زیادی چشم های آن ها را در می آورند و چندین ضربه کاری و محکم به ماهی می زنند تا آن را زیبا کنند! به عبارت دیگر این غذا همان ماهی خام است که فقط زیبایش کرده اند.

در حال حاضر سرو غذای ایکیزوکوری در آلمان و استرالیا ممنوع است و خشم حافظان محیط زیست و حیات وحش را بر انگیخته؛ اما هنوز هم در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی طبخ می شود.

3- بلوت | Balut

بلوت هیچ ارتباطی به میوه خوشمزه بلوط ندارد بلکه یک غذای بسیار چندش آور و گوشتی ست. این غذا از جنین زنده اردک تشکیل می شود. به عبارت دیگر تخم اردک را می شکنند و پیش از این که روند رشد جوجه کامل شود آن را می خورند.

بعضی ها ترجیح می دهند که تخم را در فریزر قرار داده و جنین را به صورت یخ زده میل کنند و برخی دیگر هم آن را به صورت کاملا زنده مصرف می کنند؛ در هر دو صورت این غذا بدون شک یکی از چندش آورترین خوراکی های دنیاست.

2- قلب پفین | Puffin Heart

پُفین نام یکی از گونه های پرنده ای به نامِ ماهی گیرک است. این جانوران زیبا در مناطق شمالی کره زمین و بخصوص ایسلند زندگی می کنند. ماهی گیرک ها از نظر ظاهری، شباهت زیادی به پنگوئن دارند؛ اما از یک گونه نیستند.

متاسفانه در سال های اخیر ایسلند با مشکلی با عنوان پفین های بی جان روبرو شده است. اگر در کنار جاده ها حرکت کنید حتما پفین های بی جانی را خواهید دید که در گوشه و کنار افتاده اند.

اگر کمی درنگ کرده و به آن ها نگاه کنید، متوجه خواهید شد که پفین قلب ندارد. بله! ایسلندی ها برای خوردن قلب این پرنده آن را می کشند و پس از برداشتن قلبش آن را در این طرف و آن طرف رها می کنند.

قلب پفین هم به عنوان یکی از عجیب ترین و منزجرکننده ترین غذاهای دنیا شناخته می شود.

همچنین بخوانید:

1- مارمولک خشک شده | Dried Lizard

دِراید لزرد یا همان مارمولک خشک شده، بدون شک یکی از چندش آورترین خوراکی های دنیاست. در کشورهای آسیایی، مامولک ها را به چوب های نازکی می بندند و سپس زیر نور مستقیم خورشید قرار می دهند تا این خزندگان از شدت گرما خشک شوند.

از این مارمولک ها در انواع مختلف سوپ استفاده می شود و در چین به وفور به چشم می خورد.

شاید باورتان نشود اما گاهی به این جانداران خشک شده الکل تزریق می کنند و معتقدند با این کار خواص دارویی خاصی به غذا می بخشند و آن را لذیذتر می کنند. گفتنی ست که فرایند آماده سازی مامورکِ الکل دار، سال ها طول می کشد.

منبع: نمناک

طرز تهیه پودینگ موز؛ خنک و خوشمزه

چطور پودینگ موز درست کنیم؟

قدمت دستور پخت پودینگ موز به اوایل قرن 19 میلادی برمی‌گردد؛ زمانی که به واسطه‌ی اختراع کشتی بخار، موز از آمریکای مرکزی و جنوبی به آمریکای شمالی راه پیدا کرد. در آن زمان موز در همه جا رشد نمی‌کرد و میوه‌ی خاصی محسوب می‌شد.

ابتدا پودینگ موز را با کیک اسفنجی تهیه می‌کردند، اما به مرور تغییراتی در دستور پخت آن ایجاد شد؛ یکی از ماندگارترین تغییرات استفاده از بیسکوئیت به جای کیک بود که تهیه پودینگ را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کرد.

مواد لازم برای پودینگ موز (برای 8 نفر)

  • موز: 4 عدد
  • شکر: یک‌سوم پیمانه
  • کره: 300 گرم
  • شیر سرد: 2 پیمانه
  • پنیر خامه‌ای: 200 گرم
  • مینی کوکی نارگیلی یا بیسکوییت پتی‌بور: 4 بسته
  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • خامه قنادی: 300 گرم
  • نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

1. نصف پیمانه از شیر سرد را با زرده‌های تخم مرغ، نشاسته ذرت، وانیل و شکر در یک قابلمه مخلوط کنید تا نشاسته و شکر کاملا در شیر حل شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

2. زمانی که نشاسته ذرت کاملا در شیر حل شد، شیر باقی مانده را به قابلمه اضافه کنید. مخلوط را مدام هم بزنید تا غلیظ شود.

3. بعد از این که ترکیب شما به غلظت رسید، کره و وانیل را به آن اضافه کنید. روی این مایه را با استفاده از یک سلفون یا پلاستیک بپوشانید تا رویه نبندد.

4. در فاصله‌ای که مایه‌ی پودینگ خنک می‌شود، خامه‌ی قنادی را که 3 تا 4 ساعت قبل از فریزر خارج کرده‌اید برای هم زدن آماده کنید. دقت کنید که خامه‌ی قنادی باید کاملا شل شده باشد.

5. خامه را با همزن برقی بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که خامه مانند عکس فرم بگیرد و رد پره‌های همزن روی آن بماند. حالا پنیر خامه‌ای را اضافه و کمی مخلوط کنید. ترکیب خامه را تا زمانی که مایه‌ی پودینگ خنک می‌شود در یخچال قرار دهید.

همچنین بخوانید:

6. بعد از این که مایه‌ی پودینگ کاملا خنک شد، مخلوط خامه و پنیر را به آن اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید.

7. مینی‌کوکی یا بیسکوییت را دانه دانه در شیر فرو ببرید و کف ظرف سرو بچینید. سپس یک لایه موز ورقه ورقه شده و بعد یک لایه از مایه‌ی پودینگ را اضافه کنید. می‌توانید برای طعم بهتر کمی هم گردوی خرد شده روی موز‌ها بریزید. این کار را به ترتیب و لایه به لایه تا اتمام مواد تکرار کنید.

8. ظرف را برای مدت حداقل یک شب در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید.

منبع: labkhandshirin

طرز تهیه ی “پاستا با سس آلفردو و مرغ”در30دقیقه

پاستای خوشمزه با سس آلفردو:

پاستا از جمله مشهور ترین غذاهای دنیای آشپزی می باشد که با سس آلفردو و مرغ نیز می توان آن را تهیه و سرو نمود.

پاستا یک اسم ایتالایی می باشد که برای این غذای فوق العاده لذیذ در نظر گرفته شده است که در انواع مختلف و طرز تهیه های دیگر قابل طبخ می باشد که به جرات می توان گفت که همه ی آن ها طعم های خاص و عالی خود را دارند.


طرز تهیه پاستا با سس مخصوص

پاستا با سس آلفردو و مرغ را ما در ادامه این مطلب برای شما بیان کرده ایم ، ما را همراهی کنید تا به طور کامل این طرز تهیه پاستا را مشاهده نمایید :

قبل از همه این مواد را برای درست کردن سس آلفردو آماده نمایید.

کره :یک چهارم پیمانه

خامه :یک پیمانه

سیر:یک حبه (خرد شده)

پنیر پارمزان رنده شده :یک پیمانه و نیم

جعفری تازه : یک چهارم پیمانه (ریز شده)

طرز تهیه سس برای پاستا

پاستای خوشمزه با سس آلفردو: تابه متوسطی را روی حرارت کم قرار دهید و مقداری کره داخل آن بریزید تا ذوب شود.

سپس خامه را به کره اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه ای بجوشد.

بعد جعفری ، سیر و پنیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید و بعد از کمی حرارت را خاموش کنید.

مواد لازم برای پاستا

پاستا :500 گرم

کره :نیم پیمانه

سینه مرغ(پخته و تکه تکه شده) :300 گرم

جعفری :اندکی برای تزئین

نمک و فلفل :به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا

پاستای خوشمزه با سس آلفردو: در ظرفی مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید.

وقتی آب به جوش آمد به آن مقداری نمک و روغن اضافه کنید . بعد پاستا را داخل آب در حال جوشیدن بریزید تا پاستاها بپزند.

در این فاصله یکی دو بار پاستا را هم بزنید.

در فاصله پختن پاستا در آب جوش ، در تابه ای دیگر ، کره بریزید تا بر اثر حرارت آب شود. بعد مرغ را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

سپس نمک ، فلفل و سس آلفردو آماده شده را به مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ ها طعم دارشوند .

پاستاهای پخته شده را آبکش کنید تا آب اضافه آن کشیده شود.بعد از چند دقیقه داخل یک ظرفی که کمی گرم شده باشد پاستاها را بریزید و مخلوط مرغ و سس را روی آن بریزید.

همچنین بخوانید:

چند نکته برای درست کرد

هر چند سیر تازه عطر بی نظیری به غذای شما میدهد ولی میتوانید به جای سیر تازه از دو قاشق غذا خوری پودر سیر هم استفاده کنید.

جای کره هم میتوان روغن زیتون را جایگزین کرد.در نهایت برای تزیین سس آلفردو از ریحان تازه استفاده کنید تا مزه و جلوه غذای شما چند برابر شود.

نکات تکمیلی در مورد پاستا با سس آلفردو و مرغ

پاستا با سس آلفردو و مرغ جزو ماکارونی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
پاستا با سس آلفردو و مرغ را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

منبع : ashpazi2020

مراسم های جالب بختیاری ها در عزا و عروسی

اقوام مختلف ایرانی با توجه به محدوده جغرافیایی خاص خود نمادهای فرهنگی خود را حفظ کرده اند و هر یک از آنها آداب و رسوم خاص خود را دارند.

بختیاری ها یکی از اقوام ایرانی ساکن استان های چهار محال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان هستند که آداب اصیل خویش را حفاظت کرده اند و آداب اصیل آنها همچنان بکر و دست نخورده باقیمانده است. در این بخش از فرهنگ و هنر نمناک برخی از آداب اصیل بختیاری ها را بیان می کنیم.

آشنایی با زبان و لباس بختیاری ها

قبل از بیان آداب و رسوم بختیاری ها مختصری با قوم بختیاری و زبان و نحوه لباس پوشیدنشان آشنا شوید:

ایل بختیاری، یکی از قدیمی ترین ایلات ایران است که در بخش های جنوب غربی، غرب و تا حدودی، جنوب ایران زندگی می کنند و به گویش بختیاری که یکی از گویش های زبان لری است تکلم می کنند.

ایل بختیاری دارای تقسیمات خاص طایفه ای هستند و به دو شاخه هفت لنگ و چهارلنگ تقسیم می شوند که چهارلنگ خود به 5 باب و هفت لنگ به 4 باب تقسیم می گردد و هر باب نیز از چندین طایفه تشکیل می شود. اقوام بختیاری، ریشه در نژاد آریایی دارند و اصالت آن ها را از پارت های آریایی می دانند. ابتدا بختیاری ها دارای آیین زرتشت به حساب می آمدند ولی بعدها با ورود اسلام، به این دین مقدس و مذهب شیعه گرویدند.

آداب و رسوم عروسی و ازدواج در اقوام بختیاری

مردم بختیاری پوشش خاصی دارند. مردان بختیاری کلاه نمدی به رنگ های مشکی و قهوه ای بر سر گذاشته و بالاپوشی به نام چوقا بر تن می کنند که از شانه ها تا حدود زانوها را می پوشاند. زیر چوقا در زمستان لباس گرم و در تابستان پیراهن می پوشند. شلوار مردان بختیاری سیاه رنگ و گشاد و معروف به (دبیت) است که اگر شلوار دبیت را با کت بپوشند، از یک کمربند چرمی محکم استفاده کرده و اگر همراه چوقا پوشیده شود، روی آن شال می بندند. آنها کفشی به نام گیوه به پا می کنند.

لباس زنان بختیاری لَچَک ( کلاه مانندی که با سوزنی به مینا متصل می گردد)، زیر لچک، مینا (روسری بلند از پارچهٔ نازک حریر)، بند سوزن، دستمال(نوعی پیشانی بند )، پیراهن، شلوار قِری و کفش یا ارسی می باشد. شلوار قِری دامنی با چین های فراوان است که نیم تنهٔ پایین بدن را می پوشاند. به علت سنگینی شلوار به جای کش، از بند یا طناب باریکی استفاده می کنند که در اصطلاح محلی به آن دُم شلوار می گویند. زنان، زیر شلوار قری یک زیرشلواری می پوشیدند که به آن پاکَش می گویند.

در اقوام بختیاری ازدواج فامیلی بسیار رایج است و در گذشته هر دختری را که به دنیا می آمد به روش ناف برون برای پسری در نظر می گرفتند. این قوم اصیل بندرت افراد غریبه را، جهت ازدواج می پذیرند.

در قوم بختیاری گاهی ازدواج به روش خون بس برای جلوگیری از دامنه اختلافات انجام می شود یعنی اگر در میان دو طایفه جنگی رخ دهد که سبب کشته شدن فردی شود، دختری از خانواده قاتل را به عقد یکی از آقایان طایفه مقتول در می آورند تا در میان دو طایفه صلح برپا شود.

یکی دیگر از روش های مرسوم ازدواج در بین بختیاری ها ازدواج گا به گا است. اگر در خانواده عروس و داماد، دختر و پسر جوانی وجود داشت، به میل خود آنها، داماد، دختر یا پسر خانواده عروس را به عقد اعضای خانواده خود درمی آورد.

امروزه رسم ناف بران و … در میان بختیاری ها کم رنگ شده و پسر پس از انتخاب دختری به خواستگاری او می رود. انتخاب همسر اغلب سنتی است و توسط خانواده صورت می گیرد. در مراسم خواستگاری مادر داماد به نشانه نامزدی روسری زیبایی به سر عروس خانم می کند و خانواده عروس هم به معنی قبول خواستگاری نبات و شیرینی به اقوام داماد می دهند.

دختران نامزد شده تا زمان عروسی شروع به بافتن قالیچه می کنند تا هنگام عروسی همراه خود به خانه داماد ببرند. بنا بر رسوم قوم بختیاری معمولاً داماد به عنوان حق شیر یا شیربها ، هدیه ای گرانبها یا مبلغی پول به مادر عروس میدهد که صرف خرید جهیزیه برای عروس می گردد پدر عروس تعدادی وسایل خانه، لوازم و امکانات مربوط به خانم ها و گاهی یک گاو ماده یا یک رأس قاطر و یا یک مادیان را به عنوان جهیزیه به منزل داماد می فرستد.

داماد نیز قبل از برگزاری مراسم عقد، باید به کوهستان رفیع کلار از کوههای استان چهارمحال و بختیاری رود و بز یک شاخی به نام بز کل را به منظور تهیه غذای مراسم ازدواج، شکار کند. روزی که قرار است جوان راهی شکار شود، رسم است که بر کمر جوان شال بسته شود. شکار بز کل، در اقوام بختیاری دلیلی بر شجاعت و دلاوری، داماد است.

مراسم ازدواج بختیاری ها چند روز طول می کشد که تمام طایفه آنها در مراسم شرکت می کنند. شب عروسی اقوام و بستگان داماد پس از صرف شام به خانه عروس خانم می روند و عروس را سوار بر اسب می کنند و بقیه پیاده با صدای ساز و دهل عروس را تا خانه داماد همراهی می کنند.

از دیگر آداب اصیل این مراسم، رقص محلی و ترکه بازی، خواندن ترانه های شاد آهای گل و دوال آل است.

هی هم اویذیم هم اویذیم های گل، آهای گل

هی مگوهین دیر آمدین، آهای گل

هی پل بونذین پل بوندین های گل، آهای گل

هی چوانار ترکه فلوس، آهای گل

هی تا بیاهه بگذرده های گل، آهای گل

هی آقا دوا با عروس، آهای گل

وقتی عروس به درخانه داماد رسید، آتش بزرگی را فراهم می کنند و عروس خانم را چندبار به دور آتش می چرخانند و سپس خونریزی می کنند و سر میش یا بره ای را می برند. فردای شب عروسی خانواده دختر، غذایی را تهیه می کند و آن را در خانه داماد به او تقدیم می کنند تا در همان جا صرف شود. این کار را آش بردگونی می گویند. اقوام عروس و داماد پس از گذشت چند شب از عروسی، آنها را برای صرف شام یا ناهار دعوت کرده و هدیه ای را بنا بر وسع مالی خود به آنها می دهند.

آداب و رسوم عید نوروز اقوام بختیاری

اقوام بختیاری نیز مانند سایر اقوام ایرانی قبل از عید نوروز رسم خانه تکانی و شستن فرش ها، خیساندن و سبز کردن، دانه هایی نظیر گندم، عدس و ماش را دارند. اقوام بختیاری در روز قبل از عید، مراسم عید علفه برگزار می کنند و در عید علفه، بر سر مزار عزیزانشان می روند. از کارهای شورانگیز دیگر آداب عید سنت چهارشنبه سوری و پریدن از روی تعداد فرد آتش و تهیه تعداد فرد در سبزه ها است.

یکی از آداب جشن نوروز، شال اندازی است که در این آیین، جوانان به بام همسایگان و خویشان می روند و از درون روزنه بالا یا تاق شال درازی را به درون اتاق می اندازند و صاحبخانه هدیه ای در شال می گذارد.

مردم ایل بختیاری در عید نوروز سفره هفت سین گسترده و بر سر سفره هفت سین خود قرآن، سبزه، سمنو، تنگ زیبای پر از ماهی و… می گذارند. رسم پختن سمنو نیز در عید نوروز و در میان قوم بختیاری وجود دارد. خانواده های داغدار سفره ی عیدشان را در جوار مزار عزیزشان می گسترانند.

زنان ایل بختیاری بنا بر رسوم قدیمی، قبل از عید گیسوان و دست های خود را حنا می بندند و با گندم برشته به همراهی شاهدانه در عید نوروزپذیرایی می کنند. زمان تحویل سال بزرگ خانواده قرآن می خواند و پولی را از میان قرآن به نشانه خیروبرکت و افزایش روزی، به فرزندان خود می دهد.

پس از تحویل سال نیز بزرگان خانواده به همراه دیگر اعضای فامیل، دسته جمعی به دیدار اقوام و بستگان می روند و بعد از دیدار از هر خانواده، اعضای آن خانه را نیز در امتداد مسیر بازدید، با خودشان همراه می کنند.

مراسم باریدن و قطع باران

مراسم چل کچلون در میان بختیاری ها رواج دارد که زمانی برگزار می شود که باران بسیار ببارد و باعث پریشانی مردم شود. بارش بیش از اندازه، احتمال خسارت و جاری شدن سیل را افزایش می دهد. مراسم طلب باران (کل علی کوسه) در مواقع خشکسالی برگزار می شود که یک نفر آدم کوسه (بی ریش و سبیل) را انتخاب می کنند و برایش ریش و سبیل می گذارند. یک کیسه چرمی بزرگ را نیز روی سرش قرار می دهند؛ لباس های گشادی به تنش می کنند و کیسه ای را هم روی دوشش می گذارند.

آداب و رسوم زایمان در میان بختیاری ها

ولادت نوزاد در اقوام بختیاری مراسم ویژه خود را دارد. زنان سرد و گرم چشیده بختیاری با نگاه به زن باردار جنسیت فرزند او را حدس می زدند، اگر زن زبر و زرنگ بود یا چهره اش سرخ و سفید بود، معتقد بودند بچه اش پسر است اما اگر زن تنبل بود یا صورتش تیره بود، معتقد بودند بچه اش دختر خواهد بود.

رسم است برای سهولت زایمان در نزدیک زائو، قابله گیاه « فنگ سیاه» دود کند. سپس بعد از تولد، قابله ناف نوزاد را بریده، او را می شوید و قنداق می کند.

بختیاریهای ایذه در جریان نامگذاری کودک، نام اقوامی که قرابت نزدیکی با آنها دارند و یا وفات یافته اند، را بر نوزاد نمی گذارند و آن را بد شگون می دانند و اغلب اسامی مذهبی را انتخاب می کنند.

بختیاری ها قبل از به دنیا آمدن کودک دو اسم پسرانه و دخترانه انتخاب می نمایند و با تولد نوزاد و مشخص شدن جنسیت آن یکی از آنها را مورد استفاده قرار می دهند.

هنگام دندان درآوردن کودک نیز مقداری نخود و گندم بو داده و به همسایگان می دهند و در عوض هر همسایه مقداری شیرینی یا حتی پول خرد، به جای آن در ظرف قرار می دهد. بختیاری ها 3 روز پس از تولد، نوزاد را به حمام میبرند و هفت روز پس از تولد نیز هم نوزاد و هم زائو به حمام میروند.

آداب شکار بختیاری ها

رسم شکار در بین اقوام بختیاری رایج است اما بختیاری ها صید و شکار، هر حیوان زنده را بر خود روا نمی دانند و حیوان ماده یا جوان را شکار نکرده بلکه حیوان نر پیر را شکار می کنند. بختیاری ها بر حسب عقایدی شکار کبک را ثواب می دانند زیرا معتقدند علت قرمزرنگ بودن نوک کبک فرو نمودن نوک در خون شهدای کربلا است.

تیهو پرنده ای زیبا که در هنگام خطر به طرف سربالایی در کوهستان پرواز می کند، بز کوهی و میش کوهی نیز، از موارد دیگر شکار هستند. بختیاری ها هنگام شکار اشعاری معروف به صیادی می خوانند.

همانطور که گفتیم جوانان بختیاری قبل از عروسی، برای تهیه گوشت مورد نیاز جهت غذای مراسم شادی به شکار می روند، نامزد جوان شکارچی برای او لباس شکار دوخته و مادر داماد و خواهران و دختران بختیاری مشغول تهیه نان و دوغ تازه و کره محلی می شوند تا او همراه خود ببرد. سپس جوان توسط افراد فامیل و خویشان بدرقه می شود و راهی شکار می گردد. پس از شکار و بازگشت به ایل مراسم عقد و ازدواج جوان صورت می گیرد و گوشت شکار جهت تهیه غذای عروسی استفاده می شود.

مراسم عزاداری در ایل بختیاری

مردم بختیاری در هنگام عزا خویشان خود را تنها نمی گذارند و به محض از دست دادن عزیزی از اقوام، برای دلداری و تسلی خاطر بازماندگان به خانه آنها می روند و با تمام وجود به همدردی و عزاداری می پردازند. هنگام عزا آنان لباس سیاه بر تن می کنند و در غم از دست دادن جوانان ترانه ای غم انگیز و سوزناک به نام گاگریو را به زبان لری بختیاری زمزمه می کنند و بقیه زنان هم او را همراهی می نمایند.

صاحب عزا نیز یک چادر سیاه برای افرادی که از طوایف و تیره های مختلف و از موقعیت راه دور به دیدن آنان می آیند، برپا می کنند. افراد در هنگام سر زدن به صاحبان عزا و برای کاهش مخارج عزاداری، کمک مالی کرده و تا جائیکه در توان دارند به بازماندگان یاری می رسانند و اصطلاحاً «سرباره» می پردازند. بر مزار مردان دلیر بختیاری به نشانه دلاوری آنها شیر سنگی را نصب می کنند که به نام «بردسنگی» معروف می باشد.

اعتقادات و باورهای قوم بختیاری

زن بختیاری در دامنه های زاگرس، همواره در کنار مردمانش قدم برمی دارد و زندگی می کند و برای دفاع از سرزمینش در کنار مردان و پابه پای آنان می جنگد. زن بختیاری، هیزم می شکند و به کشاورزی می پردازد، نان می پزد و مادرانه کودکش را بزرگ می کند. قالی می بافد و به دامپروی، می پردازد و از دام هایش مراقبت می کند و پس از ازدواج، در کنار مردش می ایستد. او برای رفع اختلافات به وسط دعوا می رود و تهدید به برداشتن مینا یا روسری اش می کند و مرد بختیاری که طاقت برداشتن مینای داگپ را ندارد دعوا را فیصله می دهد.

در اقوام بختیاری اگر فرزند اول زنی پسر باشد، آن زن با ارزش و قابل احترام است زیرا پسردار شدن را مترادف با ازدیاد قدرت جنگاوری، اصالت، حفظ و انتقال فرهنگ بزرگان می دانند. اگر زنی پسر دار نشود او را اجاق کور می دانند.

آنها اعتقاد به ستاره نحس دارند و بر این باورند که زمان خروج از خانه و کوچ رفتن و … با این ستاره در آسمان مواجه نشوند. آنها با قربانی کردن بلا و شر را از خود دور می کنند.

همچنین بخوانید:

غذاهای محلی ایل بختیاری

چنانچه پیش از این در آشپزخانه نمناک گفتیم غذاهای خوشمزه ایل بختیاری متنوعند اما از معروفترین غذای بختیاریها عبارتند از:

  • کباب های خوش طعم مانند کباب بختیاری
  • آش دوغ با سبزی های خوش رایحه و منحصربه فرد
  • گوجه پلو که گوشت گوسفند در آن به صورت جداگانه طبخ می شود.
  • کوفته که از غذاهای شب عید است و درون آن یک سکه قرار می دهند و اگر کوفته سکه دار نصیب کسی شود، اتفاقات خوب برای فرد پیش می آید.
  • اُماج نوعی غذای محلی است که در آن سبزی آش، آرد الک شده، پیازداغ، عدس و سبزی آش را که بیش تر اسفناج است، می پزند.
  • کاچی شیر غذای دیگری است که بیش تر خانواده های دام دار تهیه می کنند.
  • آب ریز یا به قول بختیاری ها اوبریز که گوشت، مرغ حتی جگر در این غذا بدون آب پخته می شود.
  • آش کشکی که به آن سیرابی نیز اضافه می شود.
  • کال جوش یا کله جوش نیز از دیگر غذای بختیاری هاست.
منبع : seofox

معجون خانگی قویتر از آنتی بیوتیک

قصد داریم ترکیبی طبیعی و خانگی را به شما معرفی کنیم که می تواند 10 برابر از آنتی بیوتیک قوی تر باشد و به نوعی معجزه کند.دستگاه ایمنی بدن شاید در مقابل برخی تهدیدات ضعیف عمل کند و در نتیجه ما مریض شویم اما اگر بتوانیم به بدن کمک کنیم، دیگر مریض نخواهیم شد، آنتی بیوتیک ها یکی از گزینه ها مناسب محسوب می شوند که مصرف آن ها می تواند اثرات جانبی برای بدن داشته باشد.


علاوه بر آن، برخی از ویروس ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم بوده و باز هم در بدن باقی می مانند؛ حال اگر گزینه طبیعی در اختیار داشته باشیم که علاوه بر نداشتن اثرات جانبی، بتواند تمام ویروس ها را از بین ببرد، باید آن را استفاده کرد.اده کرد

از سوی دیگر، شکی نیست که درمان طبیعی همیشه جایگزین بهتری نسبت به مواد شیمیایی است چرا که اثر جانبی خاصی ندارند؛ گزینه های طبیعی علاوه بر تقویت دستگاه ایمنی بدن می توانند سلامتی را به شما بازگردانند حتی برتری اثرگذاری ترکیبات طبیعی نسبت به داروهای شیمیایی از نظر علمی نیز اثبات شده است.

به همین دلیل امروز قصد داریم ترکیبی طبیعی را به شما معرفی کنیم که می تواند 10 برابر از آنتی بیوتیک قوی تر باشد و به نوعی معجزه کند؛ این ترکیب در برابر آسم، سرفه مداوم، گلو درد، عفونت در اندام تنفسی، برونشیت مزمن و مشکلات تنفسی، بسیار موثر عمل می کند؛ در این ترکیب 3 ماده وجود دارد که همه شما به احتمال فراوان آن ‎ها را در خانه خود دارید.

مواد مورد نیاز برای تهیه این پنی سیلین طبیعی:

نصف فنجان عسل طبیعی، یک چهارم فنجان سرکه سیب طبیعی، چند حبه سیر (5 حبه) و نصف فنجان آب

طرز تهیه پنی سیلین طبیعی:

در ابتدا سیرها را خرد کنید، سپس تمام مواد را داخل یک ظرف ریخته و آن ها را ترکیب کنید؛ اجازه دهید تا ترکیب 48 ساعت بماند تا همگن شود، بعد ترکیب را از صافی گذرانده تا فقط آب مواد باقی بماند و آن را در جای تاریک و خنک نگه داری کنید (مثل یخچال) و میل کنید.

عسل طبیعی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها بوده و می تواند به خوبی با رادیکال های آزاد مبارزه کند چرا که یک آنتی اکسیدان محسوب می شود علاوه بر این موارد، عسل طبیعی اثر ضد التهابی قوی و خواص ضد باکتریایی بالایی دارد که می تواند بدن را در برابر سرماخوردگی، سرفه و گلودرد ایمن کند.

همچنین بخوانید:

سرکه سیب طبیعی نیز خواص ضد ویروسی و آنتی باکتریایی دارد بنابراین به کمک دستگاه ایمنی بدن می آید؛ سیر نیز از دوران کهن همواره به عنوان یک دارو شناخته می شده و می تواند برای انواع بیماری ها خصوصا مشکلات تنفسی بدن را بیمه کند.

سیر نیز همچون سرکه سیب و عسل، خواص ضد باکتریایی قوی دارد علاوه بر این موارد، سیب مانع جهش یافتن ویروس ها می شود که این مسئله در بدن بسیار حائز اهمیت است؛ ترکیب این مواد با یکدیگر می تواند از بسیاری از جهات به دستگاه ایمنی بدن کمک کند.

منبع: ashpazkhoneh

معرفی گیاه کالانکوئه

کالانکوئه در مهرماه وارد بازار شده و فصل پاییز تا فصل گرم گل دهی دارد. برای کسانی که در نواحی ساحلی زندگی میکنیدخبرخوب این است که کالانکوئه نسبت به خاک وهوای محتوی نمک مقاوم است. گیاهی چند ساله و روز کوتاه است که به طور معمول از اواسط زمستان تا اواسط بهار گلدهی دارد.

نام فارسی: کالانکوئه

خاستگاه: ماداگاسکار

نام انگلیسی:

KALANCHOE

نام علمی: KALANCHOE BLOSSFELDIANA

خانواده: CRASSULACEAE – کراسالاسه

نام های دیگر: کالانکوآ , کالانشه‌آ , کالانشه نو, Kalanchoe, Palm Beach Belle

تعداد گونه: ۲۰۰

توضیحات:

کالانکوئه با نام علمی “Kalanchoe blossfeldiana” و از خانواده “Crassulaceae” می باشد. این جنس دارای ۲۰۰ گونه مختلف بوده و برگ های گوشتی وگل های زیبای آنها مورد توجه است. گونه مورد نظر بومی ماداگاسکار بوده و ارتفاع و گسترش آن به حدود ۳۰ سانتی متر می‌رسد.

برگها سبز روشن، گوشتی و تخم مرغی شکل هستند که لبه آنها به طرف بالا برگشته است. گل های کالانکوئه قرمز کم رنگ و لوله ای شکل بوده و به صورت خوشه ظاهر می شوند .فصل پیرایش گل ها، از اواسط زمستان تا اواسط بهار است.

نگهداری و مراقبت:

کالانکوئه به عنوان یک گیاه خانگی به روزی ۸ تا ۱۰ ساعت نور درخشان نیاز دارد و باید در گلدانی با خاک سبک و با زه کشی خوب که حدودا نیمی از آن پرلیت است کاشته شود .تنها زمانی که کالانکوا خشک شده است لازم است به آن آب دهید میتوانید انگشت خود را در خاک فرو کنید اگر خاک مرطوب بود لازم نیست به گیاه آب دهید.

اگر میخواهید گیاه خود را بعد از گلدهی دور بیندازید اصلا لازم نیست به آن کود داده تغذیه اش کنید .ولی اگر میخواهید کالانکوا خود را نگهدارید میتوانید دوباره گیاه را به گل بنشانید.

زمانی که گل ها شروع به پژمرده شدن کردند آنها را قطع کنید وگیاه را در یک اتاق تاریک برای مدت یک ماه قرار دهید و آبیاری گیاه را در این مدت کاهش دهید. زمانی که جوانه های جدید شروع به تشکیل شدن کردند گیاه را دوباره به یک منطقه آفتابی برگردانید.و آبیاری را طبق معمول ادامه دهید و به زودی می توانید از زیبایی گل ها لذت ببرید.

نیازها:

نور : این گیاهان مکان‎های آفتابی و نورِ درخشانِ خورشید را دوست دارند؛ به ویژه در تابستان که فصلِ رشدشان است. در طولِ زمستان آن را مقابلِ یک پنجره جنوبی قرار دهید

دما: دمای مناسب آن ۱۸-۲۲ درجه می باشد. این گیاه گرما را دوست دارد. دما نباید از ۱۳ درجه پایین‎تر برود. در دماهای بالای ۲۷ و زیر ۱۶ گلدهی به تاخیر می افتد.

خاک: مخلوطی از خاک باغچه، ماسه، کود حیوانی خاک مطلوب کالانکوئه می باشد.خاک باید دارای زهکش خوبی باشد و ph هم بین ۶/۵-۸/۵ باشد.

کود: می توان به میزان ۳ گرم در لیتر، هردو هفته یکبار از خرداد تا شهریور ، به این گیاه کود داد.

آبیاری: در طولِ تابستان به گیاه به‎طورِ متوسط هفته ای ۲-۳ بار آب داده و در زمستان آبیاری را کاهش دهید. بینِ دفعاتِ آبیاری اجازه دهید که سطحِ خاک کاملاً خشک شود. در فصلِ زمستان گیاه می‌‎تواند تقریباً بدونِ آب سر کند.

تکثیر: این گیاه معروف را می توانید به آسانی تکثیر کنید. قلمه های انتهایی ساقه را به طول ۵/۷ سامنتیمتر از اواسط تا اواخر بهار با یک چاقوی تیز تهیه کنید، سپس به مدت ۲ یا ۳ روز در کناری قرا دهید تا در محل بریدگی ها، کال تشکیل شود.

قلمه ها را دور از تابش مستقیم خورشید در یک اتاق معمولی با دمای ۲۰-۱۸ درجه سانتی گراد نگاه دارید. سپس قلمه ها را به آرامی در گلدانهایی با قطر دهانه ۹ سانتی کمتر، حاوی کمپوست مخصوص گیاهان گوشتی و کاکتوس قرار دهید و در دمای ۲۱-۲۰ درجه سانتی گراد، با نور مناسب و کافی ولی دور از تابش مستقیم خورشید نگاه دارید .

خاک را نسبتا مرطوب کنید و مواظب باشید که خیلی خیس نباشد. زمانی که ریشه دهی انجام شده و گیاه جدید شروع به رشد می کند، به آب بیشتری نیاز دارد، ولی مراقب باشید که آبیاری بیش از اندازه نکنید.

آفات وبیماری: جزو گیاهان مقاوم در برابر آفات و بیماری ها می باشد و به جز شته های قرمز که از ساقه های گلدار این گیاه استفاده می کنند غالبا آفت دیگری تمایلی به استفاده از این گیاه ندارد مواظب حلزون هم باشید چون برگهای این گل را دوست دارد

همچنین بخوانید:

بیشتر بدانید:

• گیاهی آپارتمانی است و در گلدان سریع رشد می کند و تکثیر می شود. گیاهی مقاوم است گلدهی آن طولانی و در صورت جدا کردن گلهای خشک از گیاه تا ۴ ماه گلدهی می کند

• خاک خیس باعث می شود که ریشه گیاه فاسد شود و منجر به مردن گیاه میشود.کود دادن به گیاه نیز باید غیر متناوب صورت گیرد و نباید بیشتر از یک مرتبه در ماه باشد.

• از شلوغ کردن بیش از حد گیاه خودداری کنید زیرا در صورت عدم وجود تهویه مناسب هوا اطراف برگها روی برگها لکه هایی پدید می آید.

• برای کسانی که در نواحی ساحلی زندگی میکنیدخبرخوب این است که کالانکوا نسبت به خاک وهوای محتوی نمک مقاوم است.

• گلهای بدشکل و یا کاهش تعداد گل در گل آذین، در اثر دماهای خیلی بالا یا پایین ایجاد می شود.

• دماهای خیلی بالا یا پایین یا فصل مناسب گلدهی نیست ( فصل گلدهی این گیاه پاییز است)

منبع: خنده

انواع سبک های موسیقی

سبک های موسیقی زیادی وجود دارد که برخی از شاخه های اصلی آن عبارتند از:
1) کلاسیک، 2) بلوز(غمگین و..)، 3) راک، 4) هیپ هاپ/رپ (امروزه می توان گفت که رپ به طور کل از هیپ هاپ جدا شده، ولی برخی هنوز آن را هیپ هاپ می دانند)، 5) باروک، 6) پاپ، 7) R&B (ریتم بلوز)، 8) امپرسیونیسم( پایه ی زیبایی و کمال و…)، 9) رمانتیک، 10) اصیل(که مربوط به فرهنگ هر کشور)، 11) جاز یا جَز، 12) رگتایم(آمریکایی که از صدای بم استفاده می شود)، 13) سوینگ (می توان آنرا زیر مجموعه ی سبک جَز به شمار آورد)، 14) متال(می توان این سبک زیر مجموعه ی سبک راک یا بلوز /راک محسوب کرد)، 15) رگی یا Reggae (جامائیکایی )، 16) بوسانوا یا Bossa Nova (نوعی سبک جَز برزیلی)، 17) پانک یا PUNK (نوعی زیر مجموعه ی راک هم به شمارمی رود)، 18) الکترونیکا (سبک آمریکایی)

در ادامه بطور خلاصه برخی از این سبک ها را شرح می دهیم:


موسیقی کلاسیک

عبارت موسیقی کلاسیک به طور عام به مجموعه عظیمی از سبک ها و فرم های مختلف اما در ارتباط با هم اشاره دارد. موسیقی کلاسیک در حالت کلی خود تنها به معنای موسیقی کلاسیک اروپایی می باشد. البته در پاره ای از موارد از این اصطلاح برای اشاره به موسیقی سنتی دیگر ملل نیز استفاده می گردد و ترکیباتی چون Indian Classical Music یا Chinese Classical Music ابداع می گردد. از موسیقی کلاسیک نمی توان تعریف دقیقی ارئه کرد، اما به طور خلاصه باید گفت آثار این سبک همگی توسط موسیقیدانانی خلق می شود که به طور ویژه و بسیار تخصصی در ارتباط با علم موسیقی آموزش دیده اند. اثر موسیقی کلاسیک همگی بر اساس قواعد علمی موسیقی پدید می آیند. Art Music اصطلاح دیگری است که به شکل گسترده ای برای توصیف موسیقی کلاسیک و دیگر شیوه های جدی و هنرمندانه به کار می رود. این عبارت به خصوص در اواسط قرن بیستم رواج یافت و از آن برای توصیف هر نوع موسیقی اعم از غربی یا شرقی استفاده می شود. در باور عامه عبارت موسیقی کلاسیک عموما با آثار ارکسترال اشاره دارد.

موسیقی پاپ

تعریف برای موسیقی پاپ بسیار است، ولی آن چه که بهترین تعریف می تواند باشد، "موسیقی بر گرفته از بطن جامعه و دل مردم" است. ویژگی شاخص موسیقی پاپ، درون مایه پر از نشاط و شادی و جنبه آرامش بخش آن است. زیرا می دانیم که همه مردم در یک سطح نیستند اما وقتی قرار است قطعه ای با عنوان پاپ ساخته شود و برای آنکه بتوان آنرا پاپ نامید، باید نوعی باشد که ضمن شادی آور بودن آن و یا حتی اگر غمگین باشد، باید بر گرفته از بطن اجتماع و دل مردم باشد تا وقتی که متن قطعه آن به صورت موسیقی به گوش مردم می رسد به آنها احساس شادی و یا اگر غمگین هستند مایه تسکین و امیدواری و دل داری آنها باشد که خیلی از خوانندگان کشورمان از این سبک تبعیت میکنند و به دلیل محبوبیت در آموزشگاه موسیقی یکی از پرطرفدارترین سبک هاست. در تعریفی دیگر بر گرفته از تعریف ابتدایی این سبک، می توان گفت که پاپ سبکی است مشتمل بر چندین سبک از موسیقی، زیرا در آهنگ های پاپ به وفور شاهد این موضوع هستیم که سازها و فواصل دیگر سبک ها در آن گنجانده شده است بدیهی است باید دقت نمود که سازهای همراه مکمل کار باشند، نه اینکه باعث هیجان های روحی کاذب با تحریک دروغین و غیر حقیقی تبدیل شود و نتیجه ای جز ضرر و زیان را در داشته باشد.

موسیقی جز

Jazz فرم ویژه ای در موسیقی است که ریشه اصلی آن به سبک های Folk Blues و Regtime و موسیقی اروپایی باز می گردد. این سبک را می توان اولین فرم هنری مهمی دانست که در ایالات متحده پا به عرصه وجود گذاشت. این موسیقی از زمان پیدایش خود در اوایل قرن بیستم تا امروز شاهد پیشرفا های چشمگیری بوده است و سبک های بسیاری چون Bop, Cool Jazz, Jazz Fusion Bebop, Hard و … از آن منشعب گشته اند. موسیقی Jazz در ابتدا سبکی سازی Instrumenal بود. از مهمترین سازهای مورد استفاده در این سبک میتوان به ساکسیفون و ترومپت اشاره کرد. از دیگر سازهای اصلی این سبک می توان به ترومبوم، پیانو، کنترباس، گیتار و درامز اشاره کرد. در فرم های قدیمی تر Jazz استفاده از سازهایی چون بانجو و کلارینت نیز مرسوم بود. علی رغم آنکه در سال های بعد خوانندگان نیز به این موسیقی راه یافتند و اشعار بسار معروفی نیز در چهار چوب این سبک ارئه شد، با این وجود سبک Jazz همچنان به عنوان یک موسیقی Instrumental معروف است. دوران اوج موسیقی Jazz فاصله سال های 1920 تا 1950 بود و طی این سال ها این سبک محبوب ترین موسیقی در میان عامه مردم بود. حتی موسیقی پاپ در آن سال ها تاثیرات بسیاری از سبک Jazz گرفته بود. موسیقیدان های Jazz عموما از ساختارهای آکوردی پیچیده و هارمونی پیشرفته ای در آثار خود بهره می بردند. ساخت و اجرای قطعات Jazz عموما به دانش بالایی نیاز دارد. این سبک تاثیرات بسیاری بر سبک های جدید موسیقی همچون Rock, Hip Hop و Electronica گذاشته است. این سبک تاثیرات بسیار نیز بر موسیقی Rhythem And Blues داشته است. امروزه آهنگسازان شاخه Art Music استفاده بسیاری از عناصر موسیقی Jazz در آثار خود می برند.

سبک بلوز

Blues سبکی آوازی و سازی است که ریشه آن به اجتماعات آفریقایی – آمریکایی در ایالات متحده باز می گردد. منشا اصلی این موسیقی به مراسم مذهبی در آفریقا، ترانه های کارگران سیاه پوست و دیگر عناصری باز می گردد که همگی ریشه در مناطق غربی قاره آفریقا دارند. این سبک بیشتر تاثیر را بر سبک های جدیدی که امروزه به عنوان Pop Music در آمریکا و اروپا شناخته می شوند داشته است. تاثیرات این سبک را به خوبی می توان در سبک هایی چون Roll, Ragtime & Jazz, Rock و … مشاهده کرد. این سبک همچنین الهام بخش آهنگسازان بسیاری در عرصه موسیقی کلاسیک بوده است. با در نظر گرفتن این تاثیرات قدرتمند می توان Blues را به عنوان مادر کلیه سبک های Popular در آمریکا معرفی کرد.

ریتم و بلوز

نامی برای موسیقی های عامه پسند سیاهپوستان بود. به کار بردن عبارت B&R در واقع اشاره به شاخه ای از موسیقی Pop دارد که در فاصله سال های 1940تا 1960 در اوج محبوبیت بود. این موسیقی نه Jazz بود و نه Blues و بسیار سبکتر از سبک های قبلی اجرا می شد. در اوایل دها 1950 این موسیقی به موفقیت بسیاری چخ در میان سیاه پوستان و چه در بین سفید پوستان دست یافت. صفحات این موسیقی با حجمی بسیار زیاد در همه جا به فروش می رسید و به تدریج زمینه را برای پیدایش Rock & Roll فراهم می کرد. یکی از مهمترین زیر سبک های این موسیقی Doo Wop نام داشت. در این شاخه از B&P تاکید بسیار زیادی بر پلی فونی در آواز وجود داشت که با تاثیر از سبک Gospel بوجود آمده بود. B&R تاثیرات بسیاری نیز بر سبک Soul داشته است. موسیقی Funk در اواخر دهه شصت میلادی از سبک Soul نشات گرفت و خود بدل به یکی زا پیچیده ترین زیر سبک های این موسیقی گردید. ریتم های موسیقی Funk از جمله مهمترین عناصر موسیقی Pop به شمار می آیند.

موسیقی کانتری

یکی دیگر از انواع سبک های موسیقی کانتری است. کانتری در واقع همان موسیقی محلی است که به شکل ساده به بیان سنت ها و عواطف می پردازد. موسیقی کانتری سبکی بسیار ساده می باشد و موضوعات، ملودی و اشعار آن شباهت هایی نیز با موسیقی Blues دارد. اکثر ترانه های این سبک بر اساس چند آکورد ساده و یک ملودی خطی ساده می باشند. این شکل از موسیقی علی رغم سادگی باعث پیدایش Style های بسیار متفاوتی گشته است. موسیقی Country سبکی بود که در میان ساکنان جنوبی ایالات متحده گسترش یافت. موسیقی اولیه Country به شکل بسیار ساده از گیتار و فیدل تشکیل شده بود. اما با گسترش این موسیقی به تدریج ریتم های این سبک از حالت ساده گذشته خارج شده و به تدریج بستر مناسبی را برای پیدایش سبک هایی چون Swing در دیگر شاخه های Pop و Rock فراهم آورد.

سبک Hip Hop / Rap / Rapcore

این موسیقی را می توان به عنوان زیر سبکی از موسیقی سنتی B&R نیز در نظر گرفت. جریان اولیه این موسیقی از اوایل دهه هفتاد و در شهرهای ایالات متحده آغاز شد. نخستین آثار Rap در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هستاد پا به عرصه گذاشتند. این ترانه ها امروزه به نام Old School Hip Hop شناخته می شوند. موسیقی Rap چه در نواحی شرقی و چه نواحی غربی پیشرفت بسیاری داشت و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی گردید. مرکز اصلی این موسیقی در شرق شهر نیویورک و در غرب شهر لس آنجلس است. در سال های آغازین این موسیقی، نواحی شرقی تاثیر بیشتری در این سبک داشتند اما به تدریج و در اوایل دهه نود این جریان به سوی غرب منتل شد. به سرعت و با گسترش این سبک زیر شاخه های بسیار زیادی از آن منشعب شدند که برخی بر مبنای فرم و برخی دیگر نیز بر اساس تقسیم بندی های جغرافیایی و نژادی بودند. موسیقی Alternative Hip Hop از جمله سبک هایی بود که در اواخر دهه نود به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت و زمینه را برای پیدایش سبک Jazz Rap نبز فراهم کرد. این موسیقی به سرعت هر چه تمام از مرزهای آمریکا خارج شد و پایگاه های قدرتمندی در کشورهایی چون بریتانیا، فرانسه، آلمان، ترکیه، مکزیک و … یافت. این موسیقی با سبک های گوناگونی چون Heavy Metal و Electronica نیز ترکیب شده است که هر کدام زیر شاخه های بسیاری ایجاد کرده اند. Hardcore نیز یکی دیگر از شاخه های این موسیقی است که با اقبال بسیاری مواجه گشته است.

Electronica-الکترونیکا

این شاخه از موسیقی به سبک های Disco و Funk در اوایل دهه هفتاد باز می گردد. در این سبک ها برای نخستین بار به شکل گسترده ای از سازهای الکترونیک برای اجرای موسیقی استفاده شد و این روند به گونه ای ادامه یافت که سر انجام فرم کاملا جدیدی از دل این سبک ها بیرون آمد. شهرهای شیکاگو، دیتریت و نیویورک نخستین مناطقی هستند که برای نخستین بار شاهد اجرای سبک هایی چون Techno در اواخر دهه هستاد بودند. این سبک از موسیقی در بریتانا نیز گسترش چشم گیری یافته است و امروزه به یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی Pop تبدیل گشته. علی رغم اینکه این سبک در ابتدا نوعی موسیقی رقص بود اما به تدریج تهیه کنندگان برای نفوذ بیشتر به خانه، سبک های ملایم تر و آرام تری را نیز در آثار خود تجربه کردند.

موسیقی راک

موسیقی Rock گستره بسیار بزرگی را شامل می شود و می توان این سبک را پر طرفدارترین سبکی که در دهه پنحاه میلادی پدید آمده است اطلاق کرد. نخستین گونه های Rock & Roll در اواخر دهه چهل پدید آمدند. از نخستین کسانی که این سبک موسیقی را به همگان معرفی کردند می توان از Chuck, Elvis Presley, Berry, Bill Haley و Buddy Holly نام برد. ریشه های اصلی این موسیقی از سویی به سبک هایی چون Country و Rockablly و از سوی دیگر به سبک های Gospel و B&R باز می گردد. این سبک به سرعت توانست یه محبوبیت بالایی در آمریکا و اروپا دست پیدا یابد و به زودی زیر شاخه های بسیاری از آن منشعب گشت. در دهه شصت زمانی که این موسیقی به بریتانیا راه یافت، هنرمندانی چون Beatles, Rolling و Stones تاثیر بسیار زیادی بر این موسیقی گذاردند و آنرا از حالت ساده پیش خارج کردند. با گذشت چند سال به تدریج سبک های Heavy Metal و Punk نیز از این موسیقی پدیدار گشتند. از دیگر زیر شاخه های مهم موسیقی راک می توان به Progressive Rock اشاره کرد که با الهام از موسیقی کلاسیک تاثیر بسزایی بر آینده موسیقی راک گذاشت. راک همواره به عنوان یکی از مشهورترین انواع سبک های موسیقی شناخته می شود.

سبک New Age

New Age سبکی در موسیقی است که تاکید بسیار زیادی بر بیان عواطف و اخساسات درونی دارد. این موسیقی معمولا از درون مایه آرام و آرامش بخش برخوردار است. آنجه در این آثار بسیار شاخص می باشد نوعی تاکید ویژه بر معنویت و مسائل روحی است. حتی برخی از آثار این سبک را می توان در مواردی چون موسیقی درمانی نیز به کار برد. موسیقی دان های این سبک معمولا از دانش و توانایی بسیاری بر خوردار هستند و به خوبی می توانند شنوندگان را جذب آثار خود کنند.

- سبک های موسیقی هنری

باله، موسیقی دوره کلاسیک، موسیقی کلاسیک، جاز تالاری (چمبر جاز)، موسیقی متقاطع، هارمونی باز و بسته، آرس آنتیک، آرس نووا، باروک، بالاد، بالتا، بیگ باند، بیگوئین، چونگاک، کائی لوئونگ، موسیقی آرایشگاهی، موسیقی تالاری (چمبر موزیک)،موسیقی تصادفی...

- سبک های موسیقی مذهبی

دکلمه، تواشیح، نوحه، مولودی، تلاوت، انواع مناجات ها، انواع مناقب خوانی ها،فضیلت خوانی ها، روضه، تغزیه، مداحی ها، موسیقی مناسبتی (مانند انواع چاووشی ها، انواع یزله ها، مناسب خوانی ها، بازار خوانی و ... )، موسیقی مسیحیت، موسیقی عاشورایی، موسیقی شبیه خوانی(مجالس تعزیه) انواع پیشخوانی ها، رجزهای موافق و مخالف خوانی ها، مصرع خوانی های فرهنگ های مختلف ایران و نیز فرهنگ های هند، پاکستان، عراق، لبنان، و لحن های فارسی، ترکی، عربی و ... در تعزیه نواحی. موسیقی رمضان (نمونه های سی دی صوتی مرتبط، مناجات رمضان، دم دم سحری، دعاهای افطار، ادعیه سحری و ...) . موسیقی عبادی (موسیقی های مرتبط شامل انواع مناجات ها، استغاثه ها، دعای ندبه، اوراد و ادعیه اعم از ادعیه شامگاهی و سحری و صبحگاهی، صبح خوانی ها و ...) موسیقی دینی (تلاوت کلام الله مجید شامل انواع رپرتوار قرائت قرآن در نواحی ایران) بر اساس لحن های بومی، منطقه ای و اذان های ملی و بومی) موسیقی مولودی ها، موسیقی مدح ائمه و اولیا شامل انواع مناقب خوانی ها، فضیلت خوانی ها، مداحی ها و ..

همچنین بخوانید:

- سبک های موسیقی عامه پسند

آرت پانک، آرت راک، اسید جاز، اسید راک، اسید هاوس، اَفروبیت، اَفروپاپ، آلترنتیو دنس، آلترنتیو راک، آلترنتیو کانتری، آلترنتیو متال، آلترنتیو هیپ هاپ، الکترونیک برلینی، الکترونیک مذهبی، آمریکانا، بلک متال، بلک متال مذهبی (آنبلک متال)، بلوز، بیت بوکسینگ، بیت پاپ، پاب راک، پاپ ایرانی، پاپ عربی، رپ، رپ فارسی، راک مذهبی، کلاب، کلاسیک بلوز، کلاسیک راک، کلاسیک کانتری، کیک واک، متال مذهبی، موسیقی مذهبی معاصر، هیپ هاپ، امبینت و ... تمام این موارد ذکر شده در انواع سبک های موسیقی هستند و عامه پسند محسوب می گردند.

- سبک های موسیقی سنتی و محلی

آپالا، باتوکادا، باجان، باجورو، بالاکدری، بامبوکو، بیهو، چومبا، کنتیگا، کنتیناس، عاشیق، موسیقی ایرانی، موسیقی چینی، موسیقی کریسمس، موسیقی مجاری، موسیقی یونانی و ...

منبع: funwork

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

گیاه دیفن باخیا یکی از رایج ترین گیاهان خانگی است که مراقبت کردن از آن بسیار راحت است. با این حال، اگر به درستی از این گیاه مراقبت نشود ، ممکن است برگ هایش زرد شوند. با علت زرد شدن برگ دیفن باخیا آشنا شوید.

در بیشتر موارد، شما می توانید به راحتی پی ببرید که مشکل زرد شدن برگ دیفن باخیا از کجاست و قبل از بدتر شدن اوضاع به راحتی آن را برطرف کنید. اما گاهی اوقات به سختی می توان پی برد که مشکل از کجاست. اگر گیاه دیفن باخیای شما برگ های زرد دارد، لازم نیست نگران از بین رفتن گیاهتان شوید.


۶ دلیل زرد شدن برگ های دیفن باخیا

برای مرافبت از دیفن باخیا باید حواستان را خیلی جمع کنید. دلایل زرد شدن برگ های دیفن باخیا را بشناسید تا راحت تر بتواند مشکل را حل کنید:

۱- استرس رطوبت
برگ‌های دیفن باخیا به علت آب دادن کم یا آب دادن بیش از حد گیاه می تواند تغییر رنگ دهد. از آنجا که گیاه دیفن باخیا در گلدان کاشته می شود، پس باید به اندازه کافی و مورد نیاز گیاه به آن آب داده شود زیرا آب مورد نیازش را از باران، خاک و چیزهای طبیعی دیگر کسب نمی کند.

اگر برگ‌ های گیاه دیفن باخیای شما دیگر سبز نیستند، گلدان را چک کنید و ببینید خاک گلدان خیس است یا خشک:

اگر خاک گلدان مرطوب است، مقدار دفعات آب دادن به گیاه را را کاهش دهید زیرا آب دادن بیش از حد باعث پوسیدن ریشه و زرد شدن برگ های گیاه می شود.
اگر خاک گلدان خشک است، به طور مرتب و به دفعات بیشتر به گیاه آب بدهید زیرا ممکن است در اثر کمبود آب، از بین برود و برگ هایش زرد و قهوه ای شوند.

۲- پیرشدگی
دیفن باخیا یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی یا خانگی است زیرا مدت زمان زیادی زنده می ماند. اما این گیاه نیز مانند هر موجود زنده دیگری به تدریج پیر می شود. برگ های سبز دیفن باخیا زرد می شوند… این فرایند کاملا طبیعی است. در نهایت، وقتی زمانش برسد، برگ‌ها می ریزند. وقتی همه برگ‌ ها ریختند، ایده خوب این است که ریشه ها را هرس و مرتب کنید و شاخ و برگ های اضافی را ببرید تا برگ های جدید رشد کنند.

۳- آب و هوا
یکی دیگر از دلایل رایج زرد شدن رنگ برگ های گیاه دیفن باخیا آب و هوا یا شرایط جوی است. گیاهان معمولا هوای گرم را ترجیح می دهند اما اگر هوا خیلی سرد شود ، روی برگ های گیاه نیز تاثیر می گذارد. اگر گیاه دیفن باخیای شما در فصل زمستان روی لبه پنجره یا نزدیک دستگاه تهویه مطبوع هوا است، حتما آن را در جایی قرار دهید که کاملا روشن بوده و خیلی در محیط سرد یا در مجاورت جریان هوای سرد نباشد.

۴- نور ناکافی
یک گیاه خانگی یا آپارتمانی، بر خلاف سایر گیاهان در باغ یا باغچه شما، در طول روز میزان کافی از نور خورشید را دریافت نمی کند؛ حتی اگر در روشنایی و در مجاورت نور غیر مستقیم خورشید باشد. قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید می تواند منجر به زرد شدن و سوختن برگ های دیفن باخیا شود و ممکن است قبل از این که شما متوجه شوید، همه برگ های گیاه زرد شوند.

اگر گیاه شما در وسط اتاق و دور از منبع نور قرار دارد ، بهترین کار این است که دیفن باخیا را در آستانه پنجره قرار دهید که بتواند در طول روز نور مستقیم خورشید را بگیرد. اگر همین حالا هم در آستانه پنجره است بررسی کنید و ببینید چیزی مسیر نور را مسدود نکرده باشد. در هنگام فصل زمستان، شما می توانید نور اضافی مصنوعی هم به گیاه بدهید تا مطمئن شوید برگ های گیاه شما تغییر رنگ نمی دهد.

۵- عفونت
لکه های زرد روی برگ می تواند علامت عفونت باشد. عفونت نه تنها باعث زرد شدن برگ های دیفن باخیا می شود بلکه رنگ گل ها را تغییر می دهد و باعث عوض شدن شکل ریشه هم می شود. اگر عفونت در سرتاسر گیاه پخش شود، بهترین کار این است که گلدان را به جای دیگری دور از سایر گیاهان انتقال دهید یا به طور کل گلدان را عوض کنید. حتما برگ هایی که زرد شده اند را جدا کنید و ابزار باغبانی خود را اقبل از استفاده از آنها برای سایر گیاهان استریلیزه کنید.

۶- کمبود مواد مغذی
کمبود مواد مغذی می تواند یکی از علل زرد شدن برگ های دیفن باخیا باشد که ممکن است به سختی بتوانید به آن پی ببرید. گیاه دیفن باخیای شما می تواند به دلیل کمبود مواد مغذی کافی مخصوصا نیتروژن دچار تغییر رنگ شود. حتما به صورت مرتب گیاه خود را با کودگیاهی رقیق شده بارور و حاصلخیز کنید تا بتوانید از زرد شدن برگ هایش جلوگیری کرده باشید.

همچنین بخوانید:

پاسخ به سؤالات متداول
آیا آب دادن بیش از حد روی گیاه دیفن باخیا تاثیر منفی می گذارد؟
اگر گیاه دیفن باخیا را بیش از حد آب بدهید، گیاه شما آزرده می شود. ریشه گیاه به سختی می تواند آن همه آب را جذب کند و به همین دلیل منجر به مرگ گیاه به دلیل فاسد شدن یا گندیدن ریشه می شود.

آیا برگ های زرد یا قهوه ای گیاه دیفن باخیا دوباره سبز می شوند؟
وقتی گیاه دیفن باخیا خشک می شود و برگ هایش تغییر رنگ می دهند، دیگر به رنگ سبز اصلی خود برنمی گردند. فقط کافیست برگ های زرد یا قهوه ای را جدا کنید تا روی برگ های دیگر تاثیر نگذارد.


منبع: majalenazi

اس ام اس تبریک روز پزشک (متن و عکس پروفایل تبریک روز پزشک)

یکم شهریورماه سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی جهان اسلام شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز دکتر برتمامی طبیبان فرزانه و جامعه دکتری تلاشگر ایران مبارک باد

*******************

اس ام اس تبریک روز پزشک (متن و عکس پروفایل تبریک روز پزشک)

بدین گونه یکم شهریور زاد روز حکیم بوعلی سینا

بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی جهان اسلام

و روز دکتر بر تمامی طبیبان فرزانه و جامعه دکتری

تلاشگر ایران اسلامی تبریک عرض مینماییم

روز دکتر بر همه ی ی پزشکان امروز و پزشکان آینده مبارک

*******************

اگر دکتر هستی

دیگر متعلق به خودت نیستی

اگر متعلق به خودت هستی

دیگر دکتر نیستی

«دکتر قریب»

*******************

جا داره روز دکتر رو

به تموم مادربزرگای عزیز که کل بیماری ها رو با چای نبات درمون میکنن هم تبریک بگیم

*******************

اگر دکتر هستی دیگر متعلق به خودت نیستی. اگر متعلق به خودت هستی دیگر دکتر نیستی «شادروان دکتر قریب»

*******************

جناب آقای/ سرکار خانم دکتر

با دلی آکنده از احترام و سپاس،

فرا رسیدن یکم شهریورماه، سالروز دانشمند بزرگ

و طبیب برجسته نامدار ایرانی،

شیخ‌الرئیس ابو علی سینا کـه بـه شایستگی روز

دکتر نام گذاری شده اسـت رابه شـما

صمیمانه تبریک عرض می‌نماییم و برای ان دکتر محترم

اعتلای مقام و علو منزلت آرزو می کنیم.

امیدواریم ستاره‌ی زندگی و اختر دانشتان

پیوسته ایام بر دل بیماران بتابد.

*******************

آه ای طبیب دل من درمان بیماری ام کن

در پای تو رفتم از دست فکر پرستاریم کن

در دام عشقت اسیرم خون می خورم تا بمیرم

گر فرصتی مانده باقی ای مهربان یاریم کن

روز دکتر مبارک

*******************

يكم شهريور ماه، سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبيب برجسته نامدار ايراني، شيخ الرئيس ابوعلي سينا و روز پزشك بر تمامي طبيبان فرزانه و جامعه پزشكي ايران اسلامي مبارک باد.

*******************

با درود و تشکر فراوان از تعهد و اخلاصتان

امیدواریم ستاره‌ی زندگی و اختر دانشتان پیوسته ایام بر دل بیماران بتابد

و هماره دعای بندگان بدرقه راه شـما باشد. روز دکتر بر شـما گرامی باد

*******************

گلبولهاي سفيدم فداي باکتري های وجودت!

روز دکتر مبارك

*******************

حضورتان اشارتی ست پیامبرانه

شاید دردمندی به دستان شما دخیل بسته باشد

روزتان مبارک…دستانتان شفا بخش

*******************

تا همتت ای پزشك باقيست دستان تو نعمتي الهيست

روز دکتر مبارك

*******************

آه ای طبیب دل مـن درمان بیماری ام کن

در پای تـو رفتم از دست فکر پرستاریم کن

در دام عشقت اسیرم خون میخورم تا بمیرم

گر فرصتی مانده باقی ای مهربان یاریم کن

روز دکتر مبارک

*******************

با درود و تشکر فراوان از تعهد و اخلاصتان امیدواریم ستاره‌ی زندگی و اختر دانشتان پیوسته ایام بر دل بیماران بتابدو هماره دعای بندگان بدرقه راه شما باشد. روز دکتر بر شما گرامی باد

*******************

و چه زیباست امید بیماری که به دستان شفا بخشت دل بسته است با مهارتت باری دیگر قدرت خدا رابه رخ بندگان میکشی

روز دکتر مبارك

*******************

طبیب عشق مسیحا دم اسـت مشفق لیک

چو درد در تـو نبیند، کـه را دوا بکند

تـو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار

کـه رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند

روز دکتر مبارك

همچنین بخوانید:

تعبیر خواب شنا کردن از منابع مختلف
معرفی گیاه کالانکوئه
چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

منبع: talab


1234567
last